Aanvragen
-
Waar download ik het ondertekenblad gezamenlijke bevoegdheid?
Het ondertekenblad kunt u hier downloaden.
-
Kan ik eHerkenning aanvragen voor een fiscale eenheid?
Om namens een fiscale eenheid in te loggen op Mijn Belastingdienst Zakelijk heeft een van de ondernemingen eHerkenning nodig.
-
Ik heb een hoger eHerkenningsmiddel nodig, hoe kan ik dat krijgen?
Is er binnen uw organisatie nog geen beheerder die over eHerkenning op het gewenste niveau beschikt? Dan kunt u dit aanvragen via de reguliere aanvraagprocedure.
-
Is er een spoedprocedure om eHerkenning aan te vragen?
Met onze spoedprocedure kunt u de volgende werkdag al eHerkenning in bezit hebben.
-
Aan welke eisen moet mijn kopie ID voldoen?
Kijk hier voor meer informatie over het correct en veilig aanleveren van een kopie identiteitsbewijs.
-
Hoe voeg ik een nieuwe gebruiker toe?
Via de optie ‘Voeg toe’ kunt u in de Beheerapplicatie extra beheerders of gebruikers toevoegen. Heeft u geen toegang tot de Beheerapplicatie? Dan kunt u een nieuwe gebruiker toevoegen via deze pagina.
-
Hoelang duurt het voor ik mijn eHerkenning ontvang?
Als uw eHerkenning aanvraag is afgerond en door ons ontvangen, dan duurt het enkele werkdagen voor uw aanvraag door ons is verwerkt.
-
Hoe meld ik een gebruiker aan als beheerder?
Het wijzigen van de rol van een gebruiker naar de rol van beheerder kan heel eenvoudig in de Beheerapplicatie.
-
Waar kan ik een nieuwe activatiebrief aanvragen?
Wanneer de code in uw activatiebrief is verlopen, of als u de brief kwijt bent geraakt, dan kunt u hier een nieuwe activeringsbrief aanvragen.
-
Wat is een OTP device?
Een OTP device is een authenticator wat wij als alternatief op SMS aanbieden. OTP staat voor ‘One Time Password’.
-
Hoe kan ik eHerkenning aanvragen?
Het aanvragen van eHerkenning kan heel eenvoudig op onze website.
-
Hoe vraag ik eHerkenning aan voor een uitgeschreven kvk nummer?
Ook voor een uitgeschreven KvK nummer kunt u eHerkenning krijgen. Vul daarvoor dit formulier in.
-
Hoe zet ik mijn eHerkenning aanvraag stop?
Zolang uw aanvraag nog niet is verwerkt door onze administratie kunt u uw aanvraag annuleren door een e-mail te sturen naar eherkenning@qv-eherkenning.nl.
-
Welk betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig?
De standaard van eHerkenning is niveau 3, dit is het niveau dat wij dan ook over het algemeen aanraden.
-
Hoe vraag ik een ander niveau eHerkenning aan?
eHerkenning niveau 3 is de standaard van eHerkenning. Als u tóch een ander niveau eHerkenning wilt aanvragen, dan kunt u dat hier doen.
-
Wat zijn de prijzen van eHerkenning?
Kijk voor de tarieven van eHerkenning op onze website.
-
Waarom kan ik na het upgraden niet meer inloggen?
Waarschijnlijk zijn er geen machtigingen aan uw nieuwe middel gekoppeld.
-
Is mijn eHerkenning aanvraag gestopt als ik mijn afspraak met AMP heb afgezegd?
Nee, het annuleren van de afspraak met AMP annuleert niet uw aanvraag voor eHerkenning.
-
Ik wil mijn eHerkenning activeren, maar ontvang geen e-mail of SMS. Hoe los ik dit op?
Als u geen e-mail of SMS ontvangt om uw eHerkenning te activeren, dan raden we deze 3 stappen aan:
-
Waarom kost een upgrade net zoveel als een nieuw eHerkenningsmiddel?
Wanneer u eHerkenning van een lager niveau upgrade, dan zijn wij verplicht om alle controles uit te voeren die bij dit hogere niveau eHerkenning horen. Voor deze controles betaalt u.
-
Wie bepaalt welk niveau eHerkenning ik nodig heb?
De dienstverleners die met eHerkenning werken bepalen welk niveau eHerkenning nodig is.
-
Is de aanvraagprocedure ook in het Engels beschikbaar?
Nee, de aanvraagprocedure voor eHerkenning is alleen in het Nederlands beschikbaar.
-
Persoonsidentificatie AMP Groep
eHerkenning niveau 3 vereist een fysieke identificatie met de persoon voor wie het eHerkenningsmiddel
-
Wie moet ondertekenen bij het overlijden van de wettelijk vertegenwoordiger?
Stuur uw aanvraag of opzegging per post naar ons toe met een begeleidende brief waarin u aangeeft dat de wettelijke vertegenwoordiger is overleden. Wij nemen vervolgens contact met u op om de nodige extra bewijslast op te vragen.
-
Welk betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig om in te loggen bij de Belastingdienst?
Om in te loggen op Mijn Belastingdienst Zakelijk, bijvoorbeeld voor de aangifte omzetbelasting, heeft u eHerkenning niveau 3 nodig. Maar het kan ook met het goedkopere, maar beperkte eHerkenning 3 Belastingdienst.
-
Wie dient de aanvraag te ondertekenen?
Iedere aanvraag (of wijzigingsverzoek) moet worden ondertekend door een of meerdere bevoegden.
Activeren
-
Waar kan ik de activatiecode invoeren?
De activatiecode die u per brief hebt ontvangen kunt u hier invullen.
-
Waar kan ik een nieuwe activatiebrief aanvragen?
Wanneer de code in uw activatiebrief is verlopen, of als u de brief kwijt bent geraakt, dan kunt u hier een nieuwe activeringsbrief aanvragen.
-
Hoe wijzig ik het adres van mijn afspraak met AMP?
Op www.mijnafspraak.nl kunt u aangeven op welk adres u afspreekt met AMP. Dit adres kunt u wijzigen tot een dag voor de afspraak.
-
Hoe activeer ik mijn eHerkenning als de activatiecode niet werkt?
Waarschijnlijk is uw brief met activatiecode verlopen.
-
Ik wil mijn eHerkenning activeren, maar ontvang geen e-mail of SMS. Hoe los ik dit op?
Als u geen e-mail of SMS ontvangt om uw eHerkenning te activeren, dan raden we deze 3 stappen aan:
-
Waarom zijn de kosten voor een nieuwe activatiebrief verschillend per niveau?
Bij een hoger niveau eHerkenning moeten wij meer controles uitvoeren. Ook bij het opsturen van een nieuwe activatiebrief. Door deze extra controles verschillen de prijzen.
-
Hoeveel kost het aanvragen van een nieuwe activeringsbrief?
De actuele tarieven vindt u op onze website.
-
Wie dient de aanvraag te ondertekenen?
Iedere aanvraag (of wijzigingsverzoek) moet worden ondertekend door een of meerdere bevoegden.
-
Hoe kan ik mijn eHerkenning activeren
U kunt uw eHerkenning activeren door op de link te klikken in de email die u heeft ontvangen of de c...
-
Nieuwe activatielink versturen via de Beheerapplicatie
Als een activatielink van een eHerkenningsmiddel niveau 3 voor een nieuwe gebruiker is verlopen, kan...