Stappenplan ketenmachtigingen voor intermediairs

Stap 1: inrichten beheerapplicatie

Iedere medewerker binnen uw organisatie heeft eHerkenning niveau 3 met toegang tot de beheerapplicatie nodig om met ketenmachtigingen te kunnen werken. Als er al mensen binnen uw organisatie over eHerkenning niveau 3 beschikken, dan heeft de beheerder automatisch toegang tot de beheerapplicatie van QuoVadis.

Stap 2: Print, onderteken en verstuur de ketenmachtiging offerte

De beheerder binnen uw organisatie kan met ketenmachtigingen aan de slag zodra wij hebben kunnen bevestigen dat de ondertekende offerte retour is gestuurd naar:

QuoVadis eHerkenning
Postbus 18
8200AA Lelystad

Stap 3: vul het upload-bestand nauwkeurig in

Let op het volgende:

  1. KvK nummers moeten allemaal ingevuld zijn en uit exact 8 cijfers bestaan, laat geen velden leeg.
  2. Is het eerste cijfer van een KvK nummer een ‘0’ en verdwijnt deze na het invullen? Let er dan op dat u de eerste kolom als ‘tekst-veld’ opslaat.
  3. Geldig e-mailadres; wij controleren of er een geldig e-mailadres is ingevoerd.
  4. Ook de velden van de contactpersonen moeten worden ingevuld.

Wordt uw upload-bestand alsnog geweigerd? Kijk dan goed welke velden niet correct zijn, corrigeer dit vervolgens in het originele upload-bestand voor u het opnieuw upload. Pas als alle velden correct zijn wordt het bestand geaccepteerd en kunt u verder naar de volgende stap.

Stap 4: Breng uw relaties op de hoogte

Stuur uw relaties een aankondigingsmail met uitleg over ketenmachtigingen en het vervolgproces. Doe dit voordat u vanuit de beheerapplicatie de ketenmachtiging-overeenkomsten verstuurt.

Download voorbeeld van de aankondigingsmail

Stap 5: verzenden ketenmachtiging-overeenkomsten naar relaties

Verstuur binnen redelijke termijn na de verzending van de aankondigingsmail, de daadwerkelijke ketenmachtiging-overeenkomst naar uw relaties vanuit de beheerapplicatie.

Doe dit aan de hand van deze instructies.