Aanvragen & activeren

Wat te doen bij wijziging van het KvK nummer?

Indien uw KvK nummer is gewijzigd doordat bijvoorbeeld uw maatschap is omgezet naar een B.V. kunt u met uw huidige eHerkenningsmiddel niet meer inloggen bij (overheids(diensten).

Nieuwe aanvragen, oude opzeggen

Uw eHerkenningsmiddel is namelijk gekoppeld aan het KvK nummer. Voor het nieuwe KvK nummer dienen wij opnieuw alle controles uit te voeren, daarom is het noodzakelijk dat u een nieuwe aanvraag bij ons indient. Uw eHerkenningsmiddel dat gekoppeld is aan het oude KvK nummer dient u zelf op te zeggen via de Beheerapplicatie. Uw aanvraag voor uw nieuwe eHerkenningsmiddel kunt u naar ons opsturen.

Wat moet u doen:

  • Kies het betrouwbaarheidsniveau waarvoor u een eHerkenningsmiddel wilt aanvragen;
  • Vul uw aanvraag voor een nieuw eHerkenningsmiddel online in;
  • Download het aanvraagformulier en print het uit;
  • Zorg voor een correcte ondertekening en de juiste bijlagen;
  • Zeg uw huidige eHerkenningsmiddel op via de Beheerapplicatie;

Zelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken

Nadat u uw eHerkenningsmiddel via de Beheerapplicatie heeft opgezegd zorgen wij ervoor dat wij het oude KvK nummer loskoppelen. Wij verzoeken u om bij uw aanvraag voor uw nieuwe eHerkenningsmiddel een begeleidend schrijven toe te voegen met daarbij een toelichting dat het gaat om het wijzigingen van uw KvK nummer en dat u uw oude eHerkenningsmiddel al heeft opgezegd via de Beheerapplicatie. Zodra wij uw aanvraag hebben verwerkt, ontvangt u van ons een brief met activeringscode waarmee u uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt koppelen aan uw nieuwe eHerkenningsmiddel. Op die manier kunt u hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord blijven gebruiken voor uw eHerkenningsmiddel.