FAQ maatregelen tegen COVID-19

In verband met de maatregelen die door de overheid zijn aangeraden om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan, krijgen wij veel vragen over het aanvragen, de uitlevering van eHerkenning en de verplichte fysieke identificatie. Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen met het daarbij behorende antwoord.

1. Ik kan mijn activatiebrief, in verband met Coronamaatregelen niet ontvangen op het opgegeven adres. Kan ik het ontvangstadres aanpassen?

  • Het stelsel rondom eHerkenning vereist dat het uitgifte adres door de aanvrager (in de meeste gevallen de wettelijke vertegenwoordiger(s)) wordt opgegeven. Daar mogen wij niet van afwijken. Wanneer u toch identificatie wenst op een ander adres, dan kunt u dat zelf aanpassen bij het maken van de afspraak met het AMP.

2. In verband met Coronamaatregelen kan ik het downloadcontract/ mutatieformulier niet printen omdat ik niet beschik over een printer.

  • Wij adviseren de tekenbevoegde om dit te regelen via iemand in zijn/haar omgeving die wel kan printen.

3. In verband met de Coronamaatregelen kan de wettelijk vertegenwoordiger/ beheerder het downloadcontract/mutatieformulier niet printen omdat hij/zij niet beschikt over een printer.

  • Wij adviseren de tekenbevoegde om dit te regelen via iemand in zijn/haar omgeving die wel kan printen.

4. Ik wil afzien van mijn afspraak voor de fysieke controle door AMP in verband met Coronamaatregelen.

  • Onze partner voor de fysieke controle, AMP heeft een goed preventiebeleid omtrent de fysieke controle en de mogelijke Corona risico’s. Mocht u toch uw afspraak willen annuleren dan kan dit. Wij sturen wel een factuur voor de afgenomen dienstverlening. U kunt op een gewenst moment een nieuwe activatiecode aanvragen. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Vraag hier een nieuwe activatiebrief aan.

5. In verband met de Coronamaatregelen wil ik mijn afspraak met AMP voor de fysieke controle uitstellen.

  • U kunt uw afspraak met AMP voor de fysieke controle uitstellen. Neem hiervoor contact op met AMP. Wij sturen wel een factuur voor de afgenomen dienstverlening. Houdt u er rekening mee dat de activatiecode maximaal 30 dagen geldig is. Wilt u een afspraak inplannen na de periode van 30 dagen dan dient er door de aanvrager ook een nieuwe activatiecode aangevraagd te worden. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Vraag hier een nieuwe activatiebrief aan.

6. Welke voorzorgsmaatregelen neemt AMP bij de fysieke controle met betrekking tot het Coronavirus?

7. In verband met de Corona maatregelen lukt het ons niet om iedereen het download contract/mutatie te laten ondertekenen. Mogen wij ook een scan van de handtekeningen in sturen?

  • Wij adviseren de aanvrager het ondertekenblad van het contract naar de betrokkenen te sturen en te laten onderteken. Bij uitzondering accepteren wij deels handgeschreven en daarna gescande handtekeningen. Dus in dit geval mag de aanvrager de gescande documenten verzamelen met de handtekeningen van iedereen die moet tekenen, waarvan er minimaal 1 nat moet zijn.

* Bovenstaande maatregelen kunnen veranderen naarmate de situatie omtrent het coronavirus zich ontwikkeld. De maatregelen die gepubliceerd zijn ten tijde van ondertekening worden gehanteerd. Er kunnen geen rechten ontleend worden aan deze tijdelijke corona regeling.